Halaman

Senin, 30 Agustus 2010

Cara Mudah Sembuhkan Diri Sendiri…

Sebelum melakukan teknik visualisi di bawah pastikan anda berada di dalam keadaan tenang, tutup mata dan tarik nafas sedalam-dalamnya dan lepaskan perlahan-lahan selama 3 kali. Bayangkan anda berada di tempat yang membuatkan anda merasa tenang (mungkin di tepi pantai).
Tarik nafas, rasakan dan bayangkan udara yang Anda hirup adalah energi yang membersihkan segala organ-organ dan juga sel-sel di tubuh anda. Lepaskan nafas dan bayangkan segala kerisauan / penyakit keluar bersamaan dengan nafas yang di hembus dalam bentuk asap hitam. Buatlah beberapa kali dan bayangkan tubuh semakin bersinar-sinar dan bertenaga. Bayangkan anda berada dalam keadaan gembira melakukan apa yang anda sukai.
Cara yang keduanya ialah membayangkan bola energi masuk melalui kepala dan secara perlahan-lahan turun ke tapak kaki. Juga bayangkan asap hitam keluar dari tubuh semasa proses ini berlaku.
Teknik di atas biasanya di ajarkan dalam perguruan tenaga dalam dan juga reiki untuk tujuan penyembuhan diri sendiri. Amalkanlah selalu untuk tahap kesehatan yang meyeluruh dan juga seimbang.
Sila ambil perhatian: Jangan bergantung sepenuhnya pada teknik di atas untuk berobat. Kalau sakit, periksakan diri ke doktor. Teknik di atas dapat mempercepatk proses penyembuhan dan lebih menyeluruh dan tidak bermakna bila tidak diperiksakan ke doktor. Sekian harap maklum

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Kritik dan saran amat kami harapkan. Terima kasih

Apa komentar Anda?

Pengikut